Fotky z procesu tvorby akrylové abstrakce: 100 x 100 cm

Asi jsem se zamilovala do čtvercových formátů. Po velkém plátnu o velikosti 150 x 150 centimetrů jsem se vrhla na další obraz o velikosti 100 x 100 centimetrů. Nazvala jsem jej Mountain Lake

Obraz jsem začala růžovou vrstvou a neodpustila si motivační citát. V angličtině zní: "You Are Never Too Old To Set Another Goal or To Dream a New Dream." Přeložila bych jej asi takto: Nikdy nejste příliš staří na to, abyste si vytyčili další cíl nebo snili nový sen. Z psaní citátů si vždy pořizuji video, protože je to velmi vděčný materiál na sociální sítě, zejména pak jako Reels na Instagram. 

Citát jsem pak celý zamalovala růžovou barvou, a to včetně okrajů plátna po stranách. Růžovou pak nechám na pár nepatrných místech obrazu prosvítat ven. 

Barvy

V další fázi vypadal obraz docela divoce. Použila jsem fluorescenční oranžovou barvu, lososovou oranžovou barvu, modrofialovou nebo spíše fialovou barvu, tyrkysovou a také nejrůznější odstíny oceánu. Některé namíchané barvy jsem na závěr více zředila vodou a nechala je stékat dolů po obraze. Z tohoto důvodu také nepoužívám klasický malířský stojan. Případná kapající barva to má blízko na podlahu, nebo spíše na papírový karton, a já preferuji sezení. 

Pastely

Na řadu přišly suché pastely. Tentokrát jsem vynechala černý pastel, protože ten se při závěrečné impregnaci rozmazává. A také jsem dala ještě šanci bílému pastelu v podobě malých bílých čárek na fialových plochách. Bohužel se mi pak při impregnování téměř ztratil, takže jsem obraz ještě doupravila bílým akrylovým fixem. S růžovým pastelem mám dobré zkušenosti. 

Černá a bílá

Většinou maluji černé plochy až na závěr - pokud vůbec. Tentokrát jsem je na obraze potřebovala vidět dříve, aby se mi lépe přemýšlelo o celé kompozici. Nedávno mi někdo řekl, že v černých plochách vidí na obraze stoleček a židli. Poté jsem namalovala čistou bílou barvou menší plochu nad černou a začala jsem celý obraz projasňovat světlejšími odstíny barev. 

A výsledek? Posuďte sami.